Studenten inspireren Rotterdamse Retail

Meetup met studenten

23 juni 2016

Retailinnovatie in Rotterdam 7 juli, 17.00 – 19.00 uur Willem de Kooning Academie Wijnhaven 61, 4e etage Onderwijsplein

Voor Retailinnovatie in Rotterdam hebben ruim 100 studenten, samen met verschillende ondernemers uit de Rotterdamse binnenstad, onderzoek gedaan naar het innovatievermogen, de concurrentiekracht en toekomstbestendigheid van retail in de Rotterdamse binnenstad. Tijdens de bijeenkomst van 5 april met het thema Beste Binnenstad heeft u wellicht al kennisgemaakt met enkele studenten. Ben u benieuwd wat de uitkomsten zijn? Op 7 juli laten de studenten tussen 17.00 en 19.00 uur hun eerste oplossingen zien. Graag nodigen we u van harte uit daarbij aanwezig te zijn!

Laat je inspireren door nieuwe inzichten, concepten, formats en scenario’s van toekomstige retailexperts. De onderwerpen die gepresenteerd worden zijn:

• Interventies op loopstromen in de binnenstad: Viewmasters met Verborgen Verhalen op het Binnenwegplein.
  • Hoe Internet of Things de klanttevredenheid bij Lebkov & Sons verhoogt.
  • Design fiction: Rotterdamse stadsvlinders nemen de kleuren en patronen aan van een toonaangevend gebouw als het Centraal Station.
  • De verhalen die consumenten over een merk vertellen worden in de toekomst misschien wel belangrijker dan de branding van het merk zelf. Welke mogelijkheden en eigenschappen bieden user generated content in een offline omgeving van een merk of product?
  • Stockless, de winkel waar je internetaankopen kunt afhalen en als ze niet bevallen, kunt achterlaten.
  • Hoe influencers awareness creëren over de sportafdeling van de Bijenkorf?
  • De telefooncel terug op de Lijnbaan met videofragmenten van de hoogtijjaren ’50 tot ’80.
  • Nieuwe communicatieconcepten: hoe kan Donner profiteren van influencers, een waardevolle online community creëren of slim gebruik maken van aanbevelingen en reviews?

En ook naar de Mediamarkt, Joline Jolink, s’ Zomers Bloemen en Rib Eye Steak hebben studenten onderzoek gedaan.

De studenten staan klaar om met u te brainstormen over hoe deze ideeën ook voor uw onderneming toe te passen zijn. Paul Rutten (directeur Creating 010 en programmaleider van Retailinnovatie in Rotterdam) geeft een korte toelichting op het onderzoek, wat er tot nog toe is gedaan en hoe we verder gaan.

Graag tot ziens bij de meetup: Studenten inspireren Rotterdamse retail

• Kenniscentrum Creating 010