Social lab van start

Talentontwikkeling begeleidt afstudeeronderzoek naar studiesucces

01 maart 2018

Onderzoekers van Kenniscentrum Talentontwikkeling begeleiden studenten van de Erasmusuniversiteit Rotterdam bij hun afstudeeronderzoek naar het studiesucces van MBO-ers in het Social Lab.

In het kader van het Rotterdamse beleidsprogramma Leren Loont beoogt de gemeente de doorstroom naar het hoger onderwijs voor zoveel mogelijk groepen, zo soepel mogelijk te laten verlopen. Momenteel is het zo dat het studiesucces van veel MBO-ers ver achterblijft bij de Havo- en VWO instroom. Er is kennis nodig om het studiesucces in deze groep te kunnen verbeteren. En daarom organiseert de Kenniswerkplaats een Social Lab waarin drie EUR studenten (onderwijswetenschappen en bestuurskunde) onder begeleiding van docenten van Onderwijswetenschappen en Bestuurskunde, Hogeschool Rotterdam en beleidsadviseurs samenwerken.

De kickoff op 23 februari heeft geleid tot de keuze voor de thema’s waar de studenten de komende vijf maanden aan gaan werken voor hun afstudeeronderzoek. Het Social Lab zal worden afgesloten met een speciale bijeenkomst  op dit thema begin juli 2018.

Deze tekst verscheen eerder op de website van KWP Rotterdams Talent.