Magazine laat leraren in opleiding kennismaken met het mbo

Aan de slag in het mbo

03 november 2016

Voor het project Beter Opleiden in Samenhang en Synergie Beroeps- en VolwassenenEducatie (BOSS BVE) is een digitaal magazine ontwikkeld: Aan de slag in het mbo. Het magazine geeft een voorproefje van werken als docent in het mbo met interviews, foto’s, filmpjes en achtergrondinformatie.

Meer docenten naar het mbo

Derdejaars studenten van de Lerarenopleidingen Voortgezet Onderwijs (VO)/Beroeps- en VolwassenenEducatie (BVE) moeten dit jaar een afstudeerrichting kiezen. Willen ze gaan lesgeven op het voortgezet onderwijs of in het mbo? Niet iedere student zal direct kiezen voor het mbo, omdat er vaak vooroordelen zijn over het middelbaar beroepsonderwijs. Maar hoe terecht zijn die eigenlijk? Dit magazine laat zien hoe veelzijdig het mbo is en welke kansen en uitdagingen er liggen.

Over BOSS BVE

In het programma BOSS BVE van Kenniscentrum Talentontwikkeling wordt gewerkt aan de versterking van de samenwerking tussen de Lerarenopleidingen van de hogeschool met de mbo’s Zadkine, Albeda en Da Vinci, met betrekking tot het opleiden en begeleiden van docenten. In de toekomst is het de bedoeling om gezamenlijk een opleidingsschool te worden, om aankomend docenten goed toe te rusten om aan de slag te gaan in het mbo.