Kickoff bijeenkomst Get Smart

Kennismaking onderzoeksgroep

12 september 2018

Op woensdag 12 september heeft de officiële Kick Off plaatsgevonden van het onderzoeksproject Get Smart. Tijdens deze middag hebben studenten die gaan deelnemen aan het onderzoek, kennis gemaakt met hun begeleidend docent, de projectgroep van Get Smart en teamgenoten. Tevens is er een eerste start gemaakt met de praktijkopdracht.

In Get Smart wordt met een groep van zes vooraanstaande bedrijven uit de maakindustrie in de regio Rotterdam/Den Haag gedurende twee jaar gewerkt aan het vergroten van hun innovatievermogen. Elk halfjaar (semester) start een team van hogeschoolstudenten met een gestructureerd proces dat er op gericht is de bedrijven meer inzicht te geven in hun ‘innovatie DNA’. Samen met de bedrijven gaan de studenten een plan van aanpak opstellen om dit DNA naar een hoger plan te brengen.

In de uitvoering van het plan van aanpak helpen de studenten de plannen in praktijk te brengen en dragen daarmee bij aan het in gang zetten van concrete innovatieprojecten. De deelnemende studenten zijn afkomstig van de opleidingen Commerciële Economie, Bedrijfskunde en Technische Bedrijfskunde.

Looptijd project

Het complete project heeft een looptijd van 2 jaar en wordt in 4 cycli van elk één semester uitgevoerd. De praktijkopdracht van de studenten maakt deel uit van de eerste cyclus. Binnen deze cyclus gaan een team van 4 studenten aan de slag bij één van de deelnemende bedrijven.

Partners

Get Smart is een project van Kenniscentrum Business Innovation van Hogeschool Rotterdam in samenwerking met Hogeschool InHolland, FME (ondernemersorganisatie voor de technologische industrie) en InnovationQuarter (regionale ontwikkelingsmaatschappij voor Zuid-Holland).