Yin en yang in het sociaal domein

Casuïstiekbundel Werkplaats Sociaal Domein

13 mei 2019

De Werkplaats Sociaal Domein Zuid-Holland Zuid heeft een casuïstiekbundel ontwikkeld voor het onderwijs. In de werkplaats werkt Hogeschool Rotterdam samen met Hogeschool Inholland, gemeenten, partners in zorg en welzijn, sociaal ondernemers en bewoners aan maatschappelijke vraagstukken. De casuïstiekbundel is bij uitstek relevant voor de opleiding Social Work.

De Werkplaats zit dicht op de uitvoeringspraktijk van het sociaal domein. Dat wil zeggen dat zij meekijken, meedoen en meedenken met de praktijk. Opvallende verhalen en kwesties uit de praktijk zijn met deze casuïstiekbundel overdraagbaar gemaakt in de vorm van zestien casussen, gevolgd door verschillende typen leervragen. In alle casussen staat het vaak moeizame en spanningsvolle samenspel centraal tussen verschillende partijen, waaronder bewoners, sociaal ondernemers, professionals en beleidsmakers.

Blijf op de hoogte van de kenniscafés en andere activiteiten van Werkplaats Sociaal Domein via werkplaatssociaaldomeinzhz.nl en schrijf je in voor de nieuwsbrief!