Universiteiten en hogescholen zijn complementair in de Medical Delta

Vanuit je eigen koker kun je niet innoveren

27 augustus 2020

Vanuit je eigen koker kun je niet innoveren, zegt Marleen Goumans, directeur Kenniscentrum Zorginnovatie en lector Samenhang in de Ouderenzorg van Hogeschool Rotterdam. Daarom gaan vier hogescholen samenwerken met zorginstellingen , bedrijfsleven en universiteiten om zorginnovaties sneller toe te passen in de praktijk.

Vier Zuid-Hollandse hogescholen maken deel uit van Medical Delta. Hogeschool Leiden, Hogeschool Rotterdam, Inholland en de Haagse Hogeschool gaan onderling samenwerken met zorginstellingen, bedrijfsleven en de Zuid-Hollandse universiteiten om technologische ontwikkelingen in de zorg aan te jagen. Marleen Goumans geeft in een interview met ScienceGuide uit waarom zij is betrokken bij Medical Delta.

De positie van hogescholen verbeteren
''Wij zijn als hogescholen een hele tijd geleden toegetreden tot het netwerk van Medical Delta omdat we willen bijdragen aan de doelstelling van Medical Delta met ons praktijkgericht onderzoek en vanwege de interessante samenwerkingspartners voor ons onderwijs en ons onderzoek. We proberen de positie van hogescholen binnen dit samenwerkingsverband steeds te verbeteren.''

Bron: Scienceguide