Studenten leveren een bijdrage aan de zorg van de toekomst in Rotterdam-Zuid

Lector De Gezonde Wijk helpt koers huisartsenpraktijk te bepalen

12 oktober 2020

Huisarts Atabey Şenyürek van Care XL werkt al jaren in de Afrikaanderwijk in Rotterdam-Zuid en opent een tweede locatie op Katendrecht. Dat is een andere wijk, met andere mensen, die anders omgaan met gezondheid en ziekte en ook wat anders nodig hebben van een huisartsenpraktijk. Om de juiste keuzes te maken, wil de huisarts studenten van Hogeschool Rotterdam inzetten om mee te denken over een vernieuwende inhoudelijke koers van zijn praktijk.

Jet Houwers (Expertisecentrum Maatschappeijke Innovatie; EMI), lector Henk Rosendal (Kenniscentrum Zorginnovatie) en Atabey Şenyürek (Care XL) werken nauw samen met docenten en studenten van verschillende studierichtingen om steeds nieuwe uitdagende opdrachten te formuleren. Er wordt door studenten van de hogeschool meegedacht over de fysieke inrichting, alternatieve zorgpaden, nieuwe zorgtechnologie en communicatievraagstukken.

Hoe mooi is het dat we studenten met hun creatieve, commerciële, technologische en zorgexpertise bij nog meer maatschappelijke projecten op Zuid kunnen inzetten? – Atabey Şenyürek

Er is gestart met de minoren Get Connected en De Gezonde Wijk, respectievelijk vanuit de communicatie- en de gezondheidszorgopleidingen. De komende jaren zullen veel studenten van Hogeschool Rotterdam op Zuid te vinden zijn om een bijdrage te leveren aan De Zorg van de Toekomst!

Bron: EMI