Fleur verlaat ons na de zomer

Terugblikken op anderhalf jaar student-assistent bij het kenniscentrum

28 juni 2023

Fleur van Burken gaat ons verlaten! Ze is niet alleen derdejaars bedrijfskunde aan Hogeschool Rotterdam, maar ook al anderhalf jaar onze student-assistent. Was je in de afgelopen anderhalf jaar in contact met het kenniscentrum Business Innovation? Dan is de kans groot dat Fleur op de één of andere manier hierbij betrokken was. Van het opmaken van de digitale nieuwsbrief, tot het assisteren bij events, en het afnemen van interviews, Fleur was erbij. We blikken samen terug op haar werkzaamheden. Want, wat doe je eigenlijk als student-assistent?

Zo, de interviewster wordt geïnterviewd! Gelijk maar met de deur in huis, Fleur: wat ga je straks helemaal niet missen?

Dit is een inkoppertje, wat ik zeker niet ga missen is het vele klikken binnen het CMS-systeem. En dat is niet het probleem, maar je bent ook benieuwd soms hoe het eruit ziet en het vergt soms wat extra aanpassingen om alles te krijgen zoals je het wilt. Soms liep het vast en dan moet je geduldig wachten totdat de site het weer doet. Maar! Daardoor heb ik wel weer geleerd om heel geduldig te zijn.

Op zich is dat wel mooie winst! Waar heb je het meest van geleerd?

Als ik erop terugkijk, is dat toch wel: uit mijn comfortzone stappen. Het is mijn tweede bijbaan, dus er waren veel werkzaamheden die nieuw voor mij waren. Zoals het vormgeven van de website via een CMS systeem, illustraties vormgeven, werken in opmaakprogramma’s zoals Canva en het kritisch kijken naar teksten. Hiervoor kon ik nog geen flyer ontwerpen en nu draai ik mijn hand niet om voor het maken van een filmpje. Bijzonder eigenlijk dat, als ik terugkijk, ik echt heel veel praktische vaardigheden heb opgedaan. Daarnaast heb ik ook veel interviews afgenomen voor het project Early STATUS, waardoor ik veel geleerd heb van de mensen die geïnterviewd werden, maar ook hoe je interviews afneemt.

Daar waren we ook echt wel blij mee. Je hebt ons heel erg geholpen met die interviews. Vond je dat ook het moeilijkst?

Ja, eigenlijk wel. Soms is daar gewoon echt wat achtergrondinformatie voor nodig. Ik moest dan bankiers en accountants vragen naar wat de vroege signalen zijn van verval in een bedrijf. Daar was ik totaal niet mee bekend en dan is het lastig inschatten of je de juiste informatie kreeg van de respondent. Maar daarnaast heb ik hiervan ook ontzettend veel van geleerd.

Wat vond je het leukst?

Het leukste aan mijn tijd bij het kenniscentrum is toch wel dat ik veel betrokken werd bij diverse projecten en evenementen. Daarmee heb ik echt de kans gekregen om mij te ontwikkelen op het gebied van communicatie. En hoe ik me beweeg in een ondersteunende rol. Ik kreeg veel vrijheid en vertrouwen van het begin af aan en dat pakte goed uit. Daarnaast heb ik ook een enorme leuke tijd gehad met al mijn collega’s, die altijd interesse toonden en vroegen hoe het met de studie ging. In het bijzonder wil ik mijn collega’s Wikke en Roos bedanken waar ik gedurende deze periode veel mee heb samengewerkt voor hun hulp en positiviteit. Als ik dan toch iets ga missen, dan is het wel een beetje het teamgevoel dat we met z’n allen hebben.

Fleur gaat voor haar minor een halfjaar naar Valencia. Een prachtige kans en we hopen van haar te horen hoe het was als ze terug is!

Kenniscentrum Business Innovation: een mooie springplank voor studenten

Bij Kenniscentrum Business Innovation staat kennis maken centraal. Dat betekent dat we niet alleen onze student-assistenten up-to-speed helpen op het gebied van communicatie, met vrijheid voor eigen ontwikkeling, maar we doen meer. Via diverse minoren helpen we studenten die interesse hebben in onderzoek om zich te ontwikkelen op dit gebied. Als studenten betrokken zijn bij ons praktijkgericht onderzoek, dan helpt het hun om zich voor te bereiden op wetenschappelijk onderzoek, mochten zij willen doorstuderen aan de universiteit. Praktisch en leerzaam dus.

Meer weten over wat het kenniscentrum voor je kan betekenen als student? Neem contact met ons op via businessinnovation@hr.nl of neem contact op via LinkedIn.