Webinar Infiltrerende Stad

31 augustus 2020

Het is zover! Op 17 september presenteert het consortium van het project De Infiltrerende Stad zijn onderzoeksresultaten via een webinar. Nieuwsgierig naar wat hebben we geleerd van twee jaar praktijkgericht onderzoek naar de effectiviteit, beheer en onderhoud en het op de markt brengen van infiltrerende verhardingen en onderliggende systemen? Meld je dan aan om deel te nemen aan de openbare online live stream. Deelname is gratis.

Registreer je hier en ontvang voorafgaand aan het webinar de instructies hoe de live stream te bekijken. Kan je de live stream niet bijwonen? Niet getreurd! De opname zal na afloop beschikbaar gesteld worden, net zoals de schriftelijke resultaten van het onderzoek. Door je aan te melden kan je hierover achteraf actief worden geïnformeerd.

Tijdens het webinar presenteert Anne Leskens (Hogeschool Rotterdam) een overzicht van tot dusver beschikbare oplossingen voor aanleg en onderhoud van infilterende verhardingen. Ted Veldkamp (Hogeschool van Amsterdam) laat aan de hand van de resultaten van praktijktesten zien hoe doorlatende verhardingen functioneren in de praktijk. Floris Boogaard (Hanze Hogeschool) laat zien wat de bevindingen zijn van de proeven die zijn uitgevoerd aan de innovatieve oplossingen op de testlocatie Waterstraat in Delft.
Opgedane kennis en inzichten worden door Ted Veldkamp samengebracht in een passende markstrategie om nóg meer straten in Nederland te kunnen voorzien van deze innovatieve oplossingen om op die manier lokale regenwaterinfiltratie te stimuleren.

Het webinar start 17 september om 10.30 met een opening door Jeroen Kluck en wordt door Rutger de Graaf afgesloten om 12.30.

Het onderzoek is mede mogelijk gemaakt door SIA Raak-mkb financiering.