Nicole van den Dries-Luitwieler

Docent-onderzoeker

Nicole van den Dries-Luitwieler is als onderzoeker betrokken bij het STAP-OP project van Kenniscentrum Zorginnovatie. Ze heeft Pedagogische Wetenschappen gestudeerd aan de Universiteit Utrecht en Kinderfysiotherapie aan Hogeschool Rotterdam. Momenteel werkt ze als kinderfysiotherapeut bij Rijndam Revalidatie en geeft ze les als docent aan de Masters Fysiotherapie van Hogeschool Rotterdam. Daarnaast is ze ook verbonden als onderzoeker aan de Academische Werkplaats EMB.

Op dit moment rondt Nicole haar promotieonderzoek "Sterker Samen" af aan de Rijksuniversiteit Groningen, waarin ze onderzoek doet naar de kwaliteit van bestaan van gezinnen met een kind met (zeer) ernstige verstandelijke en meervoudige beperkingen ((Z)EVMB) tijdens de overgang van adolescentie naar volwassenheid. Tijdens haar promotieonderzoek heeft ze de Groei-wijzer EMB ontwikkeld, een instrument dat gezinnen ondersteunt bij het bevorderen van de actieve participatie van hun kind met (Z)EVMB tijdens deze overgangsperiode.

Volg Nicole van den Dries-Luitwieler

op social media