Menu
    English

    Aartje van Dijk

    Promovenda Schrijvend leren bij biologie en wiskunde in de lerarenopleidingen en het vmbo

    Aartje van Dijk doet een promotieonderzoek, een experiment in de lerarenopleidingen wiskunde en biologie met een verdere toepassing in het vmbo bij de vakken biologie en wiskunde. Schrijvend leren is de manier van leren die centraal staat.

    Aartje is taalkundige. Na jaren in Utrecht als begeleider van docenten Nederlands als tweede taal (NT2) gewerkt te hebben, kwam zij terecht als projectmedewerker en ontwikkelaar bij de CED-groep in Rotterdam. Daar heeft zij haar werkterrein in de loop der tijd verbreed en ging zij scholen in het voortgezet onderwijs en de bve adviseren over taalgericht vakonderwijs.

    Sinds 2008 is zij werkzaam als docent bij de lerarenopleiding Nederlands van Hogeschool Rotterdam. Zij geeft taalkundevakken, NT2 en taalgericht vakonderwijs. Vanaf 2010 is zij ook werkzaam als onderzoeker bij Kenniscentrum Talentontwikkeling.

    Promotieonderzoek

    Dit promotieonderzoek is een experiment in de lerarenopleidingen wiskunde en biologie met een verdere toepassing in het vmbo bij de vakken biologie en wiskunde. Schrijvend leren is de manier van leren die centraal staat. De verwachting is dat studenten en leerlingen door schrijvend leren hun kennis en inzicht in een vak zullen vergroten.

    Project(en)

    Van Aartje van Dijk

    Publicatie(s)

    Van Aartje van Dijk