Menu English

Muhammed Akbas

Promovendus

Muhammed Akbas is van begin af aan werkzaam geweest in onderzoek- en onderwijswereld. In zijn studententijd assisteerde hij academici in het schrijven van een handboek over strategisch management. Na zijn studie bedrijfskunde deed hij aan de Universiteit van Tilburg kwantitatief onderzoek naar zorgarrangementen voor ouderen. Vervolgens heeft hij ongeveer vijf jaar lang les gegeven aan Hogeschool Utrecht als Docent Logistiek. Sinds 2015 is Muhammed werkzaam aan Hogeschool Rotterdam als docent bij de opleiding Logistics Management waarbij hij naast het geven van logistieke vakken en onderzoeksvaardigheden ook studenten begeleidt in hun (afstudeer)stages.

Meer informatie

Muhammed Akbas

Over de Promovendus

Muhammed is promovendus; binnen het lectoraat Bedrijfsethiek doet hij promotieonderzoek naar de moraal van managers in de logistiek. Centrale vraag van zijn proefschrift is welke waarden logistieke managers hebben en hoe zij (beter) kunnen omgaan met conflicterende waarden.

Managers in de logistieke sector streven in hun dagelijkse praktijk doorgaans meerdere zaken na, waaronder efficiëntie, kostenbesparing, klantgericht en duurzaamheid. Hoe gaan managers om met spanningen tussen deze zaken en welke prioriteiten stellen zij? Onderzocht wordt welke profielen onder logistieke managers aan de orde zijn ten aanzien van deze vragen. Beoogd wordt om tot een typologie te komen van wat logistieke managers verstaan onder een goede manager.

Tevens onderzoekt Muhammed wat de voor- en nadelen zijn van verschillende omgangsstrategieën binnen de context van de logistieke praktijk. Hiermee wordt beoogd handreikingen te ontwikkelen die managers in deze sector moeten helpen in hun omgang met conflicterende waarden.

Muhammed schrijft zijn proefschrift aan de Vrije Universiteit Amsterdam.

Verbinding met het onderwijs

Als Docent is Muhammed betrokken bij de opleiding Logistics Management.

Met mijn onderzoek hoop ik tot casuïstiek te komen die in het onderwijs opgenomen kan worden zodat studenten kunnen leren van reallife dilemma’s. Daarnaast moeten verkregen onderzoek inzichten over hoe managers denken over verschillende thema’s verwerkt worden in verschillende modules. Hiermee beoogt het onderzoek bij te dragen aan de opleidingscompetentie ethisch verantwoord handelen.   

Volg de Promovendus

Op social media