Een jaar(verslag) om trots op te zijn

06 juni 2019

De mens centraal; dat zie je niet vaak in een jaarverslag. Toch heeft Hogeschool Rotterdam ervoor gekozen om het Jaarverslag 2018 op die manier aan te pakken. Studenten, docenten en medewerkers komen uitgebreid aan het woord om te vertellen wat voor jaar het voor hen was.

Neem Mandy Evers, die vorig jaar aan haar studie Maatschappijleer begon bij de hogeschool. “Ik kom van een ‘witte’ middelbare school, dus ik kwam aan Hogeschool Rotterdam best in een andere wereld terecht. Maar ik voel me hier veel meer thuis. Het maakt niet uit of je donker, transgender of moslima bent; iedereen gaat hier op een heel natuurlijke manier met elkaar om. Zowel studenten als docenten. Dat heeft niet alleen mijn studie, maar ook mijn leven verrijkt.”

En haar verhaal heeft het jaarverslag verrijkt. Uiteraard staan er ook cijfers, feiten en tabellen in, maar die voeren niet de boventoon. Want uiteindelijk draait het op de hogeschool om de mensen die er studeren en werken.

Op de goede weg

“Studenten waren in 2018 meer tevreden over docenten, begeleiding, roostering, et cetera”, zegt bestuursvoorzitter Ron Bormans. “Goed onderwijs met tevreden studenten hangt samen met kleinschaliger onderwijs, docententeams en aandacht voor pedagogiek. Dit is een mooie bevestiging dat we op de goede weg zijn.”

In het Jaarverslag 2018 lees je hun verhalen. In de video hieronder krijg je alvast een voorproefje.