We ontwikkelen, werken en leren samen in WERKplaatsen

We hebben koers gezet op het beleggen van de verantwoordelijkheid bij de opleidingsteams. Professionalisering van alle direct en indirectbetrokkenen is hiervoor noodzakelijk.

Ervaring opdoen met deze nieuwe situatie kost tijd en aandacht. Om die transitie te realiseren, is een aanpak nodig die ons in staat stelt geleidelijk en in gezamenlijkheid te leren en te veranderen.

Voor het transitieproces introduceren we het fenomeen ‘WERKplaats’. Binnen een werkplaats bouwen we aan en werken we met nieuwe vormen en condities om invulling te kunnen geven aan onze visie. De werkplaatsen bieden ons de mogelijkheid om te ervaren hoe de beoogde transitie in de praktijk werkt; dit geeft ons inzichten voor het vormgeven van de rest van de organisatie. Het doel is om kwalitatief hoogwaardig inclusief en contextrijk onderwijs te realiseren. Over de grenzen van opleidingen en instituten heen. Docenten en onderzoekers zijn in the lead en werken evidence based aan nieuwe methoden, organisatievormen en professionalisering. Samen met de praktijk en studenten. De staf faciliteert, biedt expertise en ondersteunt. Zo wordt een werkplaats een open netwerk waarin kwaliteitsverbetering, innovatie en professionele ontwikkeling hand in hand gaan. Het College van Bestuur bewaakt de kaders, zorgt voor helderheid in de doelstellingen, motiveert, faciliteert en investeert. Ervaringen en kennis worden gedeeld en ontwikkeld.

We richten acht WERKplaatsen in.