“We laten studenten meedenken over de vorm van ons onderwijs”

Hogeschool Rotterdam organiseert HR Change Makers Tour

24 januari 2023

De wereld staat te springen om change makers; studenten die een bijdrage kunnen leveren aan de oplossing voor verschillende maatschappelijke vraagstukken. Maar wat hebben zij van het onderwijs nodig om uiteindelijk als zo’n change maker de arbeidsmarkt op te gaan? Dat vragen we studenten in Rotterdam tijdens de HR Change Makers Tour.

Het bewustzijn dat we als maatschappij oplossingen moeten vinden voor wereldwijde problemen, wordt alsmaar groter. Maar wie zorgen voor de daadwerkelijke aanpak? Wie zorgen voor zoveel impact dat er daadwerkelijk een ommekeer komt op het gebied van bijvoorbeeld de klimaatcrisis en kansengelijkheid? Wie weten moderne technologieën dusdanig in te zetten dat ze onze wereld een stukje mooier en beter maken?

Sleutelrol studenten

Studenten hebben daarin een sleutelrol. Bij Hogeschool Rotterdam willen we onze studenten zo goed mogelijk opleiden voor die steeds sneller veranderende wereld en de daarbij horende dynamische arbeidsmarkt. Dat is onze maatschappelijke verantwoordelijkheid. “Daarbij vinden we de mening van studenten heel belangrijk”, zegt Zakia Guernina, lid van het College van Bestuur van Hogeschool Rotterdam.

“We zijn en blijven graag met studenten in gesprek over de ontwikkelingen en hoe zij als burgers van de toekomst hieraan kunnen bijdragen en invloed kunnen hebben op de continue ontwikkeling van ons onderwijs en onderzoek dat wij bieden”, aldus het bestuurslid. “We willen onderwijs dat antwoord geeft op de vraag wat er nodig is voor een toekomstbestendige economie, energietransities, een vitale gemeenschap gericht op zelfredzaamheid en kansengelijkheid en een slimme en sociale stad waar relevante digitale technologieën worden toegepast. Om hier met z’n allen vorm aan te geven, organiseren we de HR Change Makers Tour.”

Tijdens deze tour langs verschillende locaties van Hogeschool Rotterdam gaan studenten in gesprek met een expert van de hogeschool en een change maker. De eerste editie staat in het teken van een toekomstbestendige economie en vindt plaats op donderdag 9 februari, vanaf 15:00 uur bij Hogeschool Rotterdam Business School op locatie Kralingse Zoom. De presentatie is in handen van Twan Huys, bekend van tv-programma’s als College Tour en Buitenhof. Hij ontvangt onze lector Betekeniseconomie Kees Klomp en Jaap Korteweg, oprichter van De Vegetarische Slager.

Meld je aan

Wil jij als student meepraten over hoe we het onderwijs dusdanig kunnen inrichten, zodat jij straks als change maker maatschappelijke uitdagingen kunt aangrijpen? Meld je dan aan voor de eerste stop van de HR Change Makers Tour op donderdag 9 februari.

De thema’s van het vervolg van de HR Change Makers Tour zijn Slimme & sociale stad – inzet digitale technologieën, Duurzame delta – energietransities, Zelfredzaamheid en digitale technologieën in gezondheidszorg en Kansengelijkheid in de samenleving. Zakia Guernina: “We willen een rijke leeromgeving creëren, ook náást het onderwijs in de klas. De HR Change Makers Tour is daar een mooi voorbeeld van. Ik hoop dat veel studenten, ook die niet bij onze hogeschool studeren, aanwezig zijn en ons zullen inspireren.”

Twan Huys presenteert de eerste editie van HR Change Makers Tour op locatie Kralingse Zoom. Foto: Roy Borghouts