Wat waren de hoogtepunten praktijkgericht onderzoek afgelopen jaar?

Lees de hoogtepuntenmagazines

12 maart 2020

Wat deed Kenniscentrum Zorginnovatie op Lowlands en hoe hebben studenten onderzoek gedaan naar het slim digitaal transformeren van bedrijven?

Verder kun je lezen hoe onze lectoren bij kenniscentrum Duurzame HavenStad worden gedreven door duurzaamheid. En over de erkenning die lector AnneLoes van Staa kreeg voor haar jarenlange inspanning voor een betere transitie naar de volwassenenzorg van jongeren met chronische aandoeningen. Zij won de Deltapremie van een half miljoen euro, een landelijke prijs voor lectoren die afgelopen jaar voor het eerst werd uitgereikt. De hogeschool sprak zelf ook haar waardering uit voor het werk van onze docent-onderzoekers met het uitreiken van een mooie prijs.

Praktijkgericht onderzoek is van belang om de verbinding met het onderwijs en de beroepspraktijk te maken. Hoe Hogeschool Rotterdam vormgeeft aan dit onderzoek, illustreren de kenniscentra jaarlijks aan de hand van de hoogtepuntenmagazines. Ook dit jaar kijken we met trots terug op de highlights van de afgelopen periode.

Lees meer over de mooie resultaten van onderzoeksprojecten, ervaringen van (docent)onderzoekers, interviews met lectoren en studenten, et cetera. De hoogtepuntenmagazines geven weer wat de kenniscentra doen en hoe zij werken.

Laat je inspireren! Klik op de afbeelding om het magazine te openen.

(Het hoogtepuntenmagazine van kenniscentrum Creating 010 is helaas nog niet beschikbaar, maar zal ook spoedig hier te bekijken zijn).