Heb je twijfels over doorstuderen?

Wij kunnen je helpen dit duidelijk te krijgen

13 mei 2020

Twijfel je of je wel naar het hbo zal gaan? Kun je het niveau wel aan? Wat kun je nou verwachten op het hbo? Is het wel iets voor jou en welke opleiding kies je dan? Soms zit je met zoveel vragen... Maar ook daarvoor kun je bij ons terecht.

Sommige afstudeerders van het mbo, de havo of het vwo weten het zeker. Ze gaan doorstuderen! Maar niet voor iedereen is dit zo'n duidelijke keuze. Er kunnen zo veel factoren meespelen en zo veel vragen door je hoofd spoken. Oók daarvoor kun je bij ons terecht.

Het hbo is anders dan de opleiding die je nu hebt afgerond. Er zijn veel vragen waar je mee kunt zitten naast de keuze voor een bepaalde opleiding. Heb jij bijvoorbeeld één of meerdere van de volgende vragen in je hoofd:

• Kan ik het niveau wel aan?
  • Zijn er meer studenten van het mbo die doorstromen naar het hbo?
  • Wat is de ervaring van de studenten?
  • Wat is het verschil tussen een Associate degree en een bachelor?
  • Krijg je begeleiding op het hbo?
  • Wat zijn de punten waar ik op moet letten tijdens het studeren?

Het is gewoon mogelijk hier eens een keer over te praten. Oók nu in deze tijd. Misschien is het juist nu wel belangrijker dan ooit. Je kunt hiervoor een afspraak maken. Want je kunt natuurlijk meedoen aan een Q&A als je wilt, maar soms is het ook fijn om juist even één-op-één te spreken met iemand die de tijd voor je neemt. Kiezers die we al gesproken hebben vonden het heel fijn, dus pak ook je kans. Chamila en Takpin (zie foto's hieronder) hebben hier zelf ervaring mee gehad en gaan graag met je in gesprek.

Geef via de mail of de chat (de chat vind je bovenaan de pagina) aan dat je een afspraak wilt maken. We zullen dan gezamenlijk een afspraak inplannen. Je krijgt dan een uitnodiging voor een gesprek via Microsoft teams. Je kunt zelf beslissen of je hierbij de camera aan of uit wilt.