Conferentie Hard/t voor Taal

Voor betere taalvaardigheid van studenten

12 juni 2019

Hogeschool Rotterdam maakt zich hard voor taal: dit studiejaar hebben 15 docenten zich ingezet voor de taalvaardigheid van hun studenten. In het project Taal en Studiesucces zijn zij op verschillende niveaus aan de slag gegaan.

Voorbeelden hiervan zijn door in hun eigen onderwijs te experimenteren met andere werkvormen, door taalgericht lesgeven in de professionalisering van vakdocenten op te nemen of door op curriculumniveau de aandacht voor taalvaardigheid beter te integreren in de opleiding.

Benieuwd naar wat dat heeft opgeleverd? Meld je dan nu aan voor de conferentie Hard/t voor taal op dinsdag 2 juli 2019 van 14.30 tot 17.00 uur. De conferentie wordt geopend door Ron Bormans, voorzitter van het College van Bestuur van Hogeschool Rotterdam. Het Kenniscentrum Talentontwikkeling presenteert de tussentijdse resultaten van zijn onderzoek naar het project. Vervolgens presenteren de deelnemers van het project in korte sessies hun resultaten en bevindingen. Ook krijg je op de conferentie informatie over ondersteuningsmogelijkheden binnen de hogeschool.

Mocht je geïnteresseerd zijn in het volledige programma en/of je aan willen melden, dan kun je contact opnemen met Ellis Wertenbroek, projectleider Taal en Studiesucces.

Wat?         Hard/t voor Taal
Waar?       Hogeschool Rotterdam, Kralingse Zoom 91