Bezoeken vo-scholen in de Rotterdamse regio

Jaarlijks komen we langs

08 maart 2023

Ieder jaar bezoeken de adviseurs Aansluiting vo/mbo-Hogeschool Rotterdam in de periode januari-april zo’n 60 middelbare scholen in Rotterdam en omgeving.

Marissa Driessen-de Blom, Carla Spek, Kitty van Veen en Ellis Wertenbroek bespreken dan met de team-/afdelingsleider havo en de decaan onderwerpen die betrekking hebben op de aansluiting van voortgezet naar hoger onderwijs. Bijvoorbeeld thema’s en ontwikkelingen binnen de vo-school, Hogeschool Rotterdam (HR) en binnen het samenwerkingsverband vo-ho. Ook wordt de terugkoppelingsrapportage van oud-leerlingen met gegevens over instroom en uitval toegelicht.

Voor veel vo-scholen zijn wij de contactpersonen voor de HR en linking-pin naar afdelingen en instituten van de hogeschool. Door intensief samen te werken zorgen wij ervoor dat de stap naar het hoger onderwijs voor leerlingen en studenten steeds soepeler gaat. Wij zijn blij met de goede contacten met de collega’s van vo-scholen en merken dat zij daar ook zo over denken: samenwerken aan een betere aansluiting!

Voor meer informatie kun je contact opnemen met de adviseurs Aansluiting vo/mbo-HR via aansluiting@hr.nl.

Kijk hier voor meer informatie en contact