Terugblik bezoek Hogeschool Rotterdam aan Curaçao

November 2015

09 december 2015

Het jaarlijkse bezoek van Hogeschool Rotterdam in het kader van voorlichting aan aankomend studenten op Curaçao vond dit jaar plaats van 5 tot en met 14 november. Angelique Bron en Annemarie Vaissier brachten een bezoek aan zeven vo- en sbo-scholen om voorlichting te geven over studeren op het hbo.

Daarnaast is er voor het derde achtereenvolgende jaar een bijeenkomst georganiseerd in het St. Martinus Complex aan het Brionplein. Hier kunnen geïnteresseerden, eventueel met ouders, heen komen om het gesprek aan te gaan met één van de medewerkers.

Daarnaast werd ook deelgenomen aan de Studie- en Beroepenmarkt Curaçao. Er waren weer een aantal studenten bereid gevonden om te helpen. Zij hebben op Curaçao hun middelbare school afgemaakt, studeren aan Hogeschool Rotterdam en waren op dat moment voor stage weer terug op het eiland. Dit is voor jullie leerlingen vaak zeer verhelderend. Zij kunnen namelijk vertellen uit eigen ervaring. Niet alleen over het studeren, maar bijvoorbeeld ook over de overgang naar Nederland.

Op de Studie- en Beroepenmarkt zijn op de woensdagochtend ook workshops verzorgd door Irene en Sennon Kastaneer. Zij hebben de leerlingen op geheel eigen wijze geprobeerd in actie te laten komen voor hun studiekeuze. Ook waren zij in de avonden aanwezig om meer te vertellen over het voorbereidingsprogramma wat wordt aangeboden op Curaçao voor aankomend studenten aan Hogeschool Rotterdam, Subi Jet pa bo Get.

Er is al met al veel contact geweest met leerlingen die gaan doorstuderen. Uiteraard kunnen hierna nog vragen leven. Wanneer leerlingen vragen hebben, kunnen zij altijd contact opnemen met de afdeling Studievoorlichting. Zij zijn te bereiken via mail (studievoorlichting@hr.nl), maar ook via de chat.

Als jullie vragen hebben, dan kunnen jullie uiteraard ook met de afdeling Studievoorlichting contact opnemen. Maar direct met Angelique (a.m.j.bron@hr.nl) of Annemarie (a.vaissier@hr.nl) is natuurlijk ook mogelijk.