Studiebeurs+ succesvol verlopen

Samenwerking hogeschool en vo

01 maart 2016

Afgelopen dinsdag 2 februari vond Studiebeurs+ plaats op de locaties Academieplein en Rochussenstraat van Hogeschool Rotterdam. Ruim 5500 bezoekers, leerlingen uit 4/5 havo en 5/6 vwo en een ouder/begeleider, bezochten de locatie(s) om zich tijdens de meer dan 140 verschillende voorlichtingen te laten inspireren voor een juiste en tijdige studiekeuze.

Leerlingen konden ook op twee opleidingenmarkten terecht. De standhouders van 30 verschillende instellingen variërend van UVA tot TU Eindhoven en Hogeschool Zeeland hadden een zeer drukke avond om iedereen te woord te staan. De sfeer was gemoedelijk ondanks de grote stroom bezoekers.

De eerste reacties van bezoekers en medewerkers waren erg positief. Uit de evaluatie is ook gebleken dat het nieuwe online aanmeldsysteem goed werd beoordeeld door de leerlingen. Het aanbod op de opleidingenmarkt en van de voorlichtingen was uitgebreid, maar er misten toch nog enkele instellingen. We gaan ons best doen om die volgend jaar ook deel te laten nemen.

Meer informatie is te vinden op www.studiebeursplus.nl. Heeft u interesse om volgend jaar ook Studiebeurs+ te bezoeken met uw leerlingen? Neem dan contact op: info@studiebeursplus.nl.