Nieuw studiekeuzehulpmiddel: Prapp!

Specifiek voor kiezers binnen het Domein Applied Science

17 november 2015

Voor opleidingen binnen het Domein Applied Science is onlangs door Stichting C3 een nieuw studiekeuzehulpmiddel gelanceerd: de app Prapp!.

Binnen deze app worden aankomend hbo-studenten geholpen bij het maken van een keuze voor een opleiding binnen Applied Science. Hiertoe geeft de app informatie over de verschillende Applied Science-opleidingen, de hogescholen in Nederland, voorbeelden van beroepen waar een student na de studie actief in kan worden en een overzicht van open dagen en meeloopactiviteiten. Om de gebruiker actief te laten nadenken over zijn of haar studiekeuze zijn er binnen Prapp! een aantal games beschikbaar waarmee de eigen voorkeuren achterhaald kunnen worden.

Bij Hogeschool Rotterdam vallen horen opleidingen Biologie en Medisch Laboratoriumonderzoek, Chemie en Chemische Technologie bij het Domein Applied Science. Bij open dagen wordt bij deze opleidingen reclame gemaakt voor Prapp! om zo de juiste student bij de juiste studie te krijgen.

Prapp! is gratis te downloaden in de App Store en de Play Store voor smartphone en tablet. Meer informatie is te vinden op www.c3.nl/prapp