Gezondheidszorg Technologie blijft vernieuwen

Differentiatie van bachelor Mens en Techniek

01 maart 2016

De opleiding Gezondheidszorg Technologie is dit jaar een landelijk samenwerkingsverband begonnen met meerdere opleidingen die alle de zorg en de techniek verbinden.

De opleidingen vallen nu alle onder de overkoepelende naam 'Mens en Techniek', met ieder hun eigen differentiatie. De nieuwe naam van de opleiding is dan ook Mens en Techniek - differentiatie Gezondheidszorg Technologie. Daarnaast is de opleiding een Engineering-opleiding geworden (voorheen Applied Science).

Dit alleen al brengt een hoop veranderingen met zich mee, maar daarnaast zorgt de opleiding ook voor het verbeteren van de opleiding zelf:

• De vakken in het propedeusejaar van de opleiding worden komend studiejaar gelijkmatiger verdeeld, zodat de studenten sneller een representatief beeld van de gehele opleiding én het beroepsbeeld hebben.
  • De versnelde route voor studenten met een vwo-achtergrond wordt komend studiejaar niet aangeboden. Dit doet de opleiding om zich volledig te kunnen richten op de reguliere route en de kwaliteit van de opleiding te kunnen waarborgen en verhogen. Extra aandacht wordt er besteed aan het Honours Programma om de motivatie van de uitblinkers hoog te houden door genoeg uitdagingen aan te bieden.

Bekijk de opleidingspagina