Strategische Agenda 2023-2028: onze visie en ambities voor de komende jaren

15 mei 2023

Hoe zorgen we ervoor dat ons onderwijs en onderzoek de komende vijf jaar een grote positieve impact heeft op onze studenten en medewerkers en op de maatschappij? Dat lees je in onze nieuwe Strategische Agenda.

Onze studenten hebben een sleutelrol. Zij dragen nu en straks bij aan het mede oplossen van maatschappelijke vraagstukken zoals energietransitie, toekomstbestendige economie, vitaliteit van de samenleving en het benutten van de kansen van digitalisering. Het is onze verantwoordelijkheid en taak om hen hierop voor te bereiden door handvatten aan te bieden.

In de nieuwe strategische agenda Talent voor Transitie staan onze visie en bijbehorende ambities voor 2023 – 2028. Centraal staat hoe we studenten opleiden tot hooggekwalificeerde professionals voor de beroepen van vandaag en morgen en praktijkgerichte kennis en innovaties ontwikkelen die bijdragen aan een toekomstbestendige samenleving.

Verantwoordelijkheid

Met deze agenda stappen wij naar voren, nemen wij onze verantwoordelijkheid. We maken keuzes in wat we doen door voort te bouwen op wat goed gaat en te vernieuwen waar nodig. De visie en ambities zijn richtinggevend in de keuzes die we maken voor de meerjarenbegroting.

Momenteel werken we aan de manier waarop we met elkaar onze nieuwe strategische agenda gaan uitvoeren. Tijdens de opening van het nieuwe collegejaar zullen we hier meer over vertellen.

Lees de Strategische Agenda

De Strategische Agenda lees je op hr.nl/overdehogeschool/koers.

Met de nieuwe strategische agenda gaan we vol vertrouwen de toekomst tegemoet, waarin we met elkaar van betekenis kunnen zijn voor onze studenten, de hogeschool en de maatschappij.