Stilteruimte Academieplein na voorjaarsvakantie beschikbaar

17 februari 2020

Vanaf 1 maart 2020 komt een multifunctionele stilteruimte op Academieplein beschikbaar. Alle studenten en medewerkers die behoefte hebben aan een fysieke ruimte voor rust en bezinning kunnen er gebruik van maken.

Tot de zomervakantie zal ruimte AP.D00.026 op de begane grond van het zuidelijke deel van de D-vleugel toegankelijk worden gemaakt als tijdelijke stilteruimte. Na de zomervakantie is de definitieve stilteruimte ingericht in de A-vleugel (ruimte AP.A00.036).

De multifunctionele stilteruimte op locatie Academieplein is de derde stilteruimte binnen Hogeschool Rotterdam, naast de bestaande stilteruimtes op locaties Museumpark en Kralingse Zoom.

Precies een jaar geleden ontstond er discussie op de hogeschool na de sluiting van een informele stilteruimte op locatie Academieplein. Dit was voor het College van Bestuur aanleiding om de wensen en behoeften van studenten en medewerkers ten aanzien van het aantal stilteruimtes in kaart te brengen.

De conclusie was destijds dat er behoefte was aan meer fysieke ruimte voor rust en bezinning. “We hebben toen als bestuur toegezegd ook een stilteruimte in te richten op locatie Academieplein en dat de realisatie daarvan wordt meegenomen in de verbouwingen die al gepland stonden op deze locatie,” zegt bestuurslid Wijnand van den Brink. “Die verbouwingen naderen nu een afrondende fase.”