Stem op de ingezonden ontwerpen voor de nieuwe regenboogvlag

20 september 2019

Het is zover! De jury heeft twee ontwerpen voor de nieuwe regenboogvlag van Hogeschool Rotterdam uitgekozen, die meedingen naar de eindzege. Tot en met donderdagavond kun je je stem uitbrengen op een van deze inzendingen.

In totaal stuurden studenten en medewerkers 26 zeer uiteenlopende ontwerpen in. Loek van Buuren, juryvoorzitter en voorzitter van HR Pride: “We zijn verheugd door alle mooie ontwerpen die studenten en medewerkers uit de organisatie zijn gekomen. Uit de meegestuurde motivaties sprak veel respect en motivatie van de ontwerpers om zich in te zetten voor gelijkheid en inclusiviteit. Het was daarom heel moeilijk om tot een keuze te komen. Uiteindelijk hebben we twee ontwerpen genomineerd die volgens ons het beste voldoen aan de gestelde criteria en goed uitvoerbaar zijn. Het publiek mag nu stemmen welke vlag #onzevlag wordt."

Stem!

Stemmen kan via de speciale pagina over #onzevlag: hr.nl/onzevlagTijdens CONFAB 2019 op vrijdag 27 september wordt de winnaar bekendgemaakt.

Inclusieve school

Hogeschool Rotterdam is een inclusieve school, waar iedereen welkom is en zichzelf mag en kan zijn. Maar voor sommige groepen, zoals de LHBTI+-gemeenschap, is emancipatie in de maatschappij nog niet vanzelfsprekend. Deze groep willen we extra steunen op Coming Out Day op 11 oktober. Dit jaar niet met een regenboogwimpel maar met een unieke Hogeschool Rotterdam-regenboogvlag, ontworpen door iemand uit onze eigen organisatie.