Statement over de demonstraties in Iran

20 oktober 2022

Op dit moment vinden er Iran demonstraties plaats voor het recht om jezelf te mogen zijn. Jonge vrouwen en medestanders worden hardhandig neergeslagen. Dit weerhoudt veel dappere studenten, met gevaar voor eigen leven, niet om zich uit te spreken. Als Hogeschool Rotterdam vinden we deze gebeurtenissen verschrikkelijk vanuit het menselijke aspect en omdat ze haaks staan op de kernwaarden van onze hogeschool. Universiteiten moeten te allen tijde de vrijhavens van het vrije woord zijn.

We begrijpen dat deze situatie een flinke impact heeft op onze Iraanse studenten en medewerkers die daar familie en vrienden hebben.  Als jullie behoefte hebben aan mentale steun, staan onze vertrouwenspersonen, decanen en slc’ers voor jullie klaar. Medewerkers kunnen bij hun leidinggevende terecht.

Ons Centre of International Affairs (COIA)  en het studentenplatform INCLUDED zijn voornemens een bijeenkomst te organiseren waarbij studenten en medewerkers steun bij elkaar vinden. Dit zal pas na de herfstvakantie plaatsvinden. Graag inventariseren wij de behoefte. Mail coia-info@hr.nl als je hierin geïnteresseerd bent.

Goed om te weten

We realiseren ons dat een andere (humanitaire) crisis in de wereld jou, je familie en/of vrienden kan raken en daarmee het studeren of werk beïnvloedt. Voel je dan ook vrij om erover te praten met onze vertrouwenspersonen, decanen, slc’ers of je leidinggevende.