Nadere samenwerking Erasmus Universiteit en Hogeschool Rotterdam op Campus Woudestein

Intentieverklaring ondertekend - onderzoek naar gedeeld gebruik faciliteiten

06 juni 2016

Buren vinden elkaar: de Erasmus Universiteit Rotterdam en Hogeschool Rotterdam willen meer gaan samenwerken op Campus Woudestein. Het gaat om een onderzoek naar de realisatie van een gezamenlijk nieuw sportgebouw en het gedeeld gebruik van faciliteiten, zoals studieplekken en studentenhuisvesting.

Beide partijen hebben daarover onlangs een intentieverklaring ondertekend. Door de samenwerking willen de Erasmus Universiteit en Hogeschool Rotterdam elkaar versterken en zo efficiënt mogelijk werken. Op Campus Woudestein werkt de Erasmus Universiteit aan een levendige en duurzame studeer-, werk- en woonomgeving met internationale uitstraling. Volgend jaar start de derde en laatste fase van de campusvernieuwing. De Hogeschool Rotterdam werkt op hetzelfde terrein aan de nieuwe Rotterdam Business School (RBS), die plaats gaat bieden aan de economische en bedrijfskundige opleidingen van Hogeschool Rotterdam. Als RBS gereed is, telt Campus Woudestein in totaal ruim 30.000 studenten.