Hogeschool Rotterdam benoemt Maarten Schmitt tot lector Bewegen naar Gezondheid

23 juni 2016

Hogeschool Rotterdam heeft dr. Maarten Schmitt benoemd tot lector Bewegen naar Gezondheid bij Kenniscentrum Zorginnovatie. Belangrijke zorgvraagstukken zijn de toename van mensen met (vaak meerdere) chronische aandoeningen en het aantal mensen met een ongezonde leefstijl. Schmitt gaat, met name vanuit het vakgebied fysiotherapie, onderzoek doen naar bewegingsproblemen van mensen en factoren die positief bijdragen aan verbetering van de bewegingsproblemen.

De gemeente Rotterdam heeft beleid ingezet om de gezondheidstoestand van haar bevolking te verbeteren. Samen met belangrijke stakeholders, zoals sportkoepels, de GGD, onderwijs- en onderzoeksinstituten en eerstelijns zorginstellingen, zet de gemeente sterk in op het bevorderen van de leefstijl van mensen en het daardoor verminderen van (vaak complexe) gezondheidsproblemen.