Opleidingen Logistics Engineering en Logistics Management bij elkaar op één locatie

10 juni 2021

Per september 2021 worden de bacheloropleidingen Logistics Management van het Instituut voor de Gebouwde Omgeving en Logistics Engineering van Rotterdam Mainport Institute samen gehuisvest in de Lloydstraat 35.

De aanleiding van deze verhuizing is de ambitie van Hogeschool Rotterdam, als grootste landelijke aanbieder in het hbo, om het logistiekdomein krachtiger en met meer synergie te positioneren in Rotterdam. Voor haar studenten én voor de stad en regio. De komende jaren wordt door de hogeschool stevig ingezet op het versterken van de logistieke opleidingen en trekt hierin samen op met de STC Group. Met het huisvesten van de bacheloropleidingen op één locatie wordt hierin een belangrijke eerste stap gezet.

Rotterdam is met de grootste haven van Europa, hét logistieke centrum van Nederland en heeft behoefte aan een duidelijk herkenbaar en hoogwaardig logistiek onderwijsaanbod. De vraag vanuit de arbeidsmarkt naar professionals in de logistieke sector blijft de komende jaren onverminderd hoog, dit terwijl het aandeel hbo-afgestudeerden van logistiek opleidingen afneemt.

Tijdelijke locatie

Het traject kent een aantal fasen. De eerste stap voor het onderbrengen van de bacheloropleidingen per 1 september 2021 op één locatie, Lloydstraat 35, is om de contacten binnen en tussen de opleidingen te intensiveren en om het logistiek onderwijs, in elkaars nabijheid, te verzorgen. Deze locatie biedt de opleidingen veel ruimte om dit te realiseren. De huisvesting op de Lloydstraat 35 is een tijdelijke situatie. Het voornemen is om vanaf september 2022 het logistiek onderwijs te huisvesten op de Lloydstraat 300.
In het komende collegejaar zal tevens de gezamenlijke ambitie, positionering en inrichting van het logistiek onderwijsdomein verder worden uitgewerkt in samenwerking met docenten, studenten, lectoren en het werkveld.

Meer over de logistieke opleidingen