Onderwijs als Lego

07 juli 2022

Hogeschool Rotterdam investeert in een kwalitatief hoogwaardig aanbod 'Leven Lang Ontwikkelen (LLO)' voor werkende professionals.

In lijn met deze investering zijn twee lerarenopleidingen van IvL (Talen en TBO) en Post-hbo-onderwijs in 2021 gestart met de landelijke pilot Microcredentials.

Aan deze pilot nemen 21 hogescholen en 10 universiteiten deel. De pilot loopt tot 1 januari 2024.

Een microcredential is een onderwijseenheid tussen de 5-30 studiepunten (EC) dat een plek heeft binnen het curriculum van een bachelor- of associate degree (Ad) opleiding. Deze onderwijseenheden zijn toegankelijk gemaakt voor werkende professionals, hebben een hoog civiel effect en bieden kwalitatief hoogwaardig onderwijs op hbo-niveau. Onderwijs dat leidt naar een microcredential start soms meerdere keren per jaar, is vrij toegankelijk, door STAP gesubsidieerd en samengesteld voor werkenden. De behaalde microcredentials passen als Lego in elkaar, zijn stapelbaar en bieden 'korting' in een bachelor of Ad lerarenopleiding vervolgstudie.

Onderwijs als Lego? Ja, inderdaad!

Professionals uit ons werkveld bouwen het aankomende jaar voor zichzelf een krachtig portfolio op. Met microcredential-Lego-stenen die hun professionaliteit inzichtelijk en toekomstbestendig maakt. Ons startaanbod 2022-23 wordt woensdag 6 juli aanstaande gepresenteerd!

Meer informatie?

Kijk op: hr.nl/microcredentials of mail je vraag naar:  microcredentials@hr.nl