Ochtendritueel voor studenten: gezellig én stok achter de deur

26 maart 2020

Nu studenten van Hogeschool Rotterdam op afstand vanuit huis studeren, moeten ze elkaar een beetje missen. Dus bedachten onze collega’s van Studentenwelzijn vliegensvlug het Ochtendritueel, een online ochtendmeet-up voor studenten. “Het is gezellig en je wordt er echt productiever van.”

Deze online ochtendmeet-up wordt vanaf nu elke ochtend gehouden via Microsoft Teams. Elke meeting duurt een half uur. “Zo begin je je dag net als altijd met je medestudenten én voorkom je uitstelgedrag”, zegt Leonie van Staveren van Studentenwelzijn. Leonie host het Ochtendritueel samen met haar collega Paula van Galen. “Want er zitten medestudenten op je te wachten die met smart met je willen chatten. Vertel wat je gaat doen die dag en wat je die dag wil bereiken. Dat motiveert jezelf én andere studenten om aan de studie te gaan. Door ook dagelijks een doel te stellen blijf je goed bezig met je opleiding. Want uiteindelijk willen jullie allemaal straks wel je tentamens halen. Het Ochtendritueel is dus niet alleen gezellig, je wordt er echt productiever van.”

Start

Het Ochtendritueel begint maandagochtend om 9.00 uur en vindt elke maandag tot en met donderdag plaats in Microsoft Teams onder de naam HR-Ochtendritueel. Wat moet je doen als je wil deelnemen? Leonie: “Ga naar Microsoft Teams en klik bij Teams op ‘Lid worden of team maken’. Je kunt direct deelnemen met de code 7vyd6tp.”

Studenten die er niet uitkomen of vragen over het Ochtendritueel hebben, kunnen e-mailen naar ochtendritueel@hr.nl.

Andere vragen?

Mochten er ook studenten zijn die liever een één-op-één gesprek willen voeren, kunnen een e-mail sturen naar studentaanzet@hr.nl. Dan worden ze teruggebeld door een medewerker van afdeling Studentwelzijn.