Koninklijke familie op bezoek bij Mentoren op Zuid tijdens Koningsdag

30 maart 2023

Koningsdag wordt dit jaar sowieso bijzonder, omdat het in onze stad wordt gevierd. Maar voor ons als Hogeschool Rotterdam krijgt 27 april een extra bijzonder tintje, omdat de koninklijke familie die dag ons programma Mentoren op Zuid bezoekt.

Mentoren op Zuid is een programma van ons Expertisecentrum Maatschappelijke Innovatie (EMI) en koppelt leerlingen uit het primair en voortgezet onderwijs in Rotterdam aan betrokken studentmentoren. Zij coachen en begeleiden de leerling een op een bij huiswerk, loopbaanoriëntatie, het kiezen van een vervolgstudie of het ontdekken van hun talent. De leerlingen ontwikkelen zichzelf en de studenten werken tegelijkertijd aan hun eigen professionele identiteit.

Als de koninklijke familie tijdens de Koningsroute door Rotterdam aankomt bij Mentoren op Zuid,   mogen studentmentor Jacoliene Hokke en mentee Oumaima Taibi vertellen wat het programma zo bijzonder maakt en voor hen persoonlijk en voor de stad Rotterdam betekent.

Fantastische gelegenheid

“Met Koningsdag in het vooruitzicht zijn we bij Mentoren op Zuid ontzettend enthousiast om deel te nemen aan dit unieke evenement in onze prachtige stad”, aldus Sezgin Yilgin van Mentoren op Zuid. “Het is een fantastische gelegenheid om de leden van het koningshuis te laten zien hoe belangrijk Mentoren op Zuid is voor de Rotterdamse maatschappij.”

Koning Willem-Alexander en zijn familie brengen ook een bezoek aan de TalentHub op Zuid, een samenwerking met Albeda. Hierin ondersteunen studenten jongeren bij het creëren van een passend studieloopbaanplan. Zo helpt bijvoorbeeld mentor Aykan Guzelkucuk (student aan Hogeschool Rotterdam) Mathé de Rijke op dit gebied. Ook zij mogen op Koningsdag vertellen hoe bijzonder en waardevol dit project is.

Meer informatie

Kijk voor meer informatie over Mentoren op Zuid op www.mentorenopzuid.nl. Wil je meer weten over de TalentHub op Zuid? Lees dan dit artikel.