Lectoren slaan handen ineen op kick-off meeting Platform Zelfmanagement

01 oktober 2018

Op vrijdag 28 september vond de kick-off bijeenkomst Platform Zelfmanagement plaats in Utrecht. Cliënten, zorgprofessionals, beroepsorganisaties en onderzoekers gaven vanuit verschillende perspectieven concrete invulling aan het thema Zelfmanagement.

De interactieve middag werd ingeleid door Hanneke Torij MSc, lector Verloskunde en Geboortezorg en tevens voorzitter van het Platform Zelfmanagement. Na een aantal plenaire presentaties van professionals van Hogeschool Rotterdam, Hogeschool Leiden, Vilans én studenten, werden er drie inspiratiesessies georganiseerd. Deze sessies waren gericht op de visie op zelfmanagement en  zelfmanagement in het onderwijs, zelfmanagement en E-learing en zelfmanagement binnen zorgorganisaties. De bijeenkomst werd afgesloten met een netwerkborrel.

De aangesloten lectoren van het Platform Zelfmanagement ontwikkelen momenteel:

• Een kennis- en onderzoekagenda voor praktijkgericht onderzoek over zelfmanagement
  • Een onderwijslijn waarmee hogescholen het thema zelfmanagement kunnen inbedden in hun curriculum
  • Een praktijkgerichte, brede visie over zelfmanagement

Zij kijken hierbij ook naar de meerwaarde en mogelijkheden van bredere samenwerking met de creatieve, technologische en private sector. Hierbij worden zij financieel ondersteund door SIA.

Kijk voor meer informatie op de website Lectoren Platforms Gezondheid en Welzijn.