Hogeschool Rotterdam Bachelor Award en Overtref Jezelf Beurs uitgereikt

Bachelor Award-winnaar: 3D-scanner voor contactloos meten van te vroeg geboren baby’s

03 september 2019

Timothy ontving zijn prijs, een cheque van € 3.000 uit handen van Coert Beerman, voorzitter van de Raad van Toezicht van Hogeschool Rotterdam. Studenten en medewerkers van de hogeschool hebben de afgelopen week kunnen stemmen op hun favoriete deelnemer. Het onderzoeksproject is een mooi voorbeeld van verschillende opleidingen die samenkomen.

Timothy Singowikromo wint de prijs voor zijn 3D-scanner voor het Erasmus MC-Sophia om de groei van te vroeg geboren baby’s te monitoren. Door de scanner hoeven de baby’s tijdens metingen niet meer worden aangeraakt, want veel stress scheelt bij zowel de kinderen als bij verpleegkundigen. Ook zijn de metingen nauwkeuriger en blijft de situatie hygiënisch. De jury over Timothy: “Timothy kijkt verder dan de grenzen van zijn eigen discipline. Zijn professionele doorzettingsvermogen en creativiteit in een zeer complex project met beperkte financiële middelen voor prototyping maakten diepe indruk.”  Bekijk de video over de 3D-scanner.

Binnen zorgtechnologie multidisciplinair samenwerken
Ronald van Gils, hoofddocent bij Kenniscentrum Zorginnovatie, heeft achtereenvolgens binnen het derdejaars project van opleiding Elektrotechniek, de minor Embedded Systems én afstudeerproject dit proces doorlopen met Timothy. Hij ziet in deze functie de mogelijkheid om zijn passie voor maatschappelijke relevantie te verbinden met het ontwerpen: het samenbrengen van studenten van Zorg, Engineering, Ontwerp en ICT. Dit doet hij door een brug te bouwen tussen zorg en techniek door het organiseren van zogenaamde estafetteprojecten; ontwerpgerichte onderzoeksprojecten waarbij een zorgprobleem wordt opgelost door studenten van zorg-, engineering-, ontwerp- en ICT-opleidingen. Het onderzoeksproject van Timothy is hier een mooi voorbeeld van.

Lees hier meer over de 2e en 3e prijs van de Bachelor Award en over winnaar van de Overtref Jezelf Beurs.

De 3-D scanner van Timothy is opgemerkt door NOSop3. NOS heeft een interview met Timothy afgelegd en hier een leuk filmpje van gemaakt. Lees hier het artikel en bekijk het filmpje.