Opleidingsschool Boss po in beeld

16 april 2019

Jaarlijks worden er zo’n 150 studenten opgeleid tot grootstedelijke professionals voor de klas. Schoolbesturen BOOR, Wijzer in Opvang en Onderwijs, OZHW en PRIMO, en de Pabo en Kenniscentrum Talentontwikkeling van Hogeschool Rotterdam hebben de handen ineen geslagen in de Opleidingsschool Boss po.

In de afgelopen jaren hebben de organisaties samen de Opleidingsschool ontwikkeld en er inhoud aan gegeven. Op 11 maart is in Den Haag Opleidingsschool gevisiteerd. In juli 2019 wordt bekend gemaakt of de Opleidingsschool de officiële status ontvangt van OCW en de NVAO.

Digitaal magazine

Voor de visitatie is er een digitaal magazine ontwikkeld. Door middel van filmbeelden, interviews, beleidsplannen, quotes etc. wordt de Opleidingsschool gepresenteerd als een aantrekkelijke werk- en leerplek voor zowel studenten, leerkrachten en docenten.

Thema's

In het magazine komen de vier thema’s aan bod die de kern van Samen opleiden van de Opleidingsschool omvatten: Visie, Opleiden, Professionaliseren en Kwaliteit.  Samen opleiden betekent in de school dat iedereen leert; door te laten zien hoe het beroep van leraar eruit ziet en door te expliciteren wat we waarom doen, reflecteren we voortdurend op ons eigen handelen en scherpen we het aan.

Klik op de cover van het magazine.

Bekijk hier de film over de Opleidingsschool Boss po

Lees hier meer over de Opleidingsschool Boss po