Docent-onderzoekers van het jaar zijn bekend

Gefeliciteerd Diana van Dijk en Anne Kooiman!

29 oktober 2019

Hogeschool Rotterdam heeft als doelstelling onderwijs, onderzoek en praktijk met elkaar te verbinden. Dit doen we door docenten de mogelijkheid te bieden om naast hun onderwijstaken ook praktijkgericht onderzoek te doen. Een uitdagende en belangrijke dubbelfunctie binnen de hogeschool.

Onze docentonderzoekers verweven iedere dag weer onderwijs en onderzoek met elkaar. Onderzoek dat bijdraagt aan de vernieuwing en de kwaliteit van ons onderwijs. Met de verkiezing van ‘Docentonderzoeker van het jaar’ wil de hogeschool, samen met de kenniscentra, haar waardering uitspreken voor het werk dat docentonderzoekers doen.

Iedere winnaar ontvangt een geldbedrag om in (nieuw) onderzoek te kunnen investeren èn een professionele filmopname om het onderzoek onder de aandacht van een breder publiek te brengen. Dit jaar werden de eerste winnaars door Zakia Guernina bekend gemaakt tijdens de Dag van Praktijkgericht Onderzoek op 15 oktober op de Kralingse Zoom.

Diana van Dijk en Anne Kooiman van Kenniscentrum Talentontwikkeling hebben gewonnen met het project Studeren met een vluchtelingenachtergrond. Bekijk de filmopname van Diana van Dijk en Anne Kooiman

Bekijk de filmpjes van de overige docent-onderzoekers

Erica Witkamp

Kenniscentrum Zorginnovatie