Visuele content scoort, maar we passen het verkeerd toe [nieuw onderzoek]

05 oktober 2016

Bureaus zetten met regelmaat social media in als een van de mogelijke kanalen in een campagne. We worden bedolven onder metrics als likes, views en retweets, maar hoe kan de effectiviteit van socialmedia-campagnes worden beoordeeld en verbeterd? In het onderzoeksproject ‘The Network is the Message’ van Hogeschool Utrecht en de Hogeschool Rotterdam buigen we ons samen met een tiental bureaus over deze vraag. De eerste fase is afgerond. Wat levert dat op? In dit artikel deel ik de tweede insight: The Future is Visual.

Aandacht is de nieuwe schaarste

The future is visual: het lijkt een open deur, maar dat is het geenszins. Ook eerder verschenen op Frankwatching artikelen over het belang van visuele content. Je zou dus mogen verwachten dat we hier al vol gebruik van maken met branded content. Maar uit een onderzoek van Yuki (2015) blijkt dat van alle Amerikaanse branded content op Facebook niet meer dan 52% uit afbeeldingen en video’s bestaat. Ook in Nederland gebruiken veel marketeers nog steeds vooral blogs, whitepapers, artikelen en nieuwsbrieven. Maar visuele content is een must op social media. Visuele content scoort beter dan tekst.

Lees verder op: https://www.frankwatching.com/archive/2016/10/03/visuele-content-scoort-maar-we-passen-het-verkeerd-toe-nieuw-onderzoek/