Best PhD paper nominatie voor Komala Mazerant op prestigieuze research conferentie

20 juli 2018

Hoofddocent Communicatie en Creating 010 onderzoeker Komala Mazerant is onlangs genomineerd voor de Best PhD Student Paper op de International Conference on Research in Advertising (ICORIA) 2018 in Valencia. In het paper gaan Mazerant en haar co-auteur Lotte Willemsen van de Hogeschool Utrecht na of referenties aan actualiteit in social mediaberichten bijdragen aan de effectiviteit ervan.

In hun paper ‘The Time is right: increasing the succes of topical advertising by using temporal characteristics’ stellen de communicatieondezoekers onder meer vast dat referenties aan actuele thema’s in Twitterberichten voor meer on-line interactie (e-wom) zorgen dan berichten die aan de toekomst referen. Die conclusie is gebaseerd of de analyse van honderden twitterberichten van bedrijven uit de Forbes Top 100 lijst van merken. Het onderzoek waarop het paper is gebaseerd is voor een belangrijk deel uitgevoerd op thema’s die binnen het curriculum van de opleiding Communicatie aan bod komen en onderzocht worden. De CORIA wordt georganiseerd door de European Advertising Academy en is gelieerd aan het International Journal for Advertising.