‘Ik heb mijn lesje wel geleerd’

Verhalen van ondernemers uit de Spaanse Polder

01 februari 2019

Als ondernemer leer je iedere dag van je successen, fouten en gebeurtenissen. Deze lessen worden nog maar weinig met elkaar gedeeld. Arie de Wild wil daar verandering in brengen en start in het voorjaar met het ophalen van verhalen bij ondernemers in de Spaanse Polder. De verhalen worden gebundeld in een boekje waarin ondernemers hun grootste lessen delen met de rest van de polder en de wereld.

“We zijn niet zozeer geïnteresseerd in de succesverhalen maar juist in verhalen waar het helemaal mis ging, het bijna misging of waar je achteraf spijt voelde dat je het niet anders hebt aangepakt” aldus Arie de Wild. “Deze aanpak lijkt een beetje op de "FuckUp Nights". Het verschil is dat wij niet op zoek zijn naar volledig mislukte ondernemingen en projecten. Wij horen graag verhalen over risico’s die je achteraf gezien liever niet of juist wel had genomen.” Een onderzoeker van het kenniscentrum zal samen met een student de verhalen ophalen. In ruil hiervoor formuleert de student een advies voor de ondernemer. Nadat alle verhalen opgehaald zijn, zal het boekje worden gepubliceerd.

Hogeschool Rotterdam in de Spaanse Polder

Arie is al bijna twee jaar met hogeschoolstudenten actief in de Spaanse polder om praktijkgericht onderzoek uit te voeren. Hogeschool Rotterdam heeft sinds de herfst een verdieping gehuurd op de Galateestraat 7 en werkt actief samen met de gemeente en ondernemingsverenigingen om een bijdrage te leveren aan de groei van het bedrijventerrein.