Hogeschool Rotterdam kondigt uitreisverbod naar China af

30 januari 2020

Het ministerie van Buitenlandse Zaken heeft donderdagmiddag in verband met het coronavirus het reisadvies naar China aangepast naar code rood (niet reizen) voor de regio rond Wuhan en code oranje (alleen strikt noodzakelijke reizen) voor de rest van het land.

Dit reisadvies is ingesteld vanwege de strenge maatregelen die China heeft ingesteld, met het oog op de flinke toename van het aantal besmettingen met het coronavirus. Aangezien de veiligheid van studenten en medewerkers voorop staat, heeft het College van Bestuur besloten dat uitreizen naar China in het kader van stage, studie, of werkbezoek per direct niet meer is toegestaan voor medewerkers en studenten van de hogeschool.

Deze beperkende maatregel is in lijn met het calamiteitenplan buitenlandreizen en geldt voorlopig voor onbepaalde tijd.

Studenten of medewerkers die binnenkort voor studie, stage of werk naar China zouden afreizen, zullen door hun instituut, kenniscentrum of dienst nader worden geïnformeerd.

Voor nadere informatie over het coronavirus verwijst de hogeschool naar de site van het RIVM en de GGD. Hogeschool Roterdam volgt de situatie rond het coronavirus nauwlettend en houdt iedereen op de hoogte van de ontwikkelingen.