Groen licht voor eerste Internet of Things opleiding in Nederland

05 april 2019

Komend studiejaar 2019-2020 kunnen studenten bij Rotterdam Academy de eerste Associate degree Internet of Things opleiding van Nederland gaan volgen.

De Nederlands Vlaamsche Accreditatie Organisatie (NVAO) krijgt van de accreditatiecommissie een positief advies om deze opleiding te starten. De accreditatiecommissie beoordeelt of een opleidingsaanvraag in orde is en aan alle kwaliteitsstandaarden voldoet. In Nederland was nog geen Internet of Things (IoT) opleiding, terwijl de rol van IoT steeds groter wordt.

Dat Rotterdam Academy nu een tweejarige hbo-opleiding mag starten die zich volledig richt op IoT betekent dat er vanuit Rotterdam de komende jaren professionals de arbeidsmarkt opkomen met nieuwe IT-kennis en vaardigheden. IoT verbindt IT en Techniek, waardoor het leven van mensen op een nieuwe manier wordt ondersteund. De opleiding zal in zowel een voltijd- als deeltijdvariant worden aangeboden. Zodra de opleiding is opgenomen in Studielink kunnen studenten zich voor de opleiding aanmelden.

De accreditatiecommissie was met name positief over de samenhang en de volledigheid van het programma en de aandacht voor het ‘leren leren’ in dit vakgebied. Ook vonden ze het bijzonder dat er al intensief wordt samengewerkt met het werkveld, de kenniscentra en de bachelor Creative Media & Game Technologies.