Fred Feuerstake benoemd als algemeen directeur Hogeschool Rotterdam Business School

17 juni 2019

Het College van Bestuur heeft Fred Feuerstake benoemd tot algemeen directeur van Hogeschool Rotterdam Business School (HR Business School). Fred zal per 1 september a.s. in zijn nieuwe functie starten.

Met de nieuwe HR Business School creëert Hogeschool Rotterdam economisch onderwijs dat sneller kan inspelen op de dynamiek van het werkveld en op de diversiteit van de (internationale) studenten. Doel hiervan is het verhogen van de onderwijskwaliteit. Voor de doorontwikkeling van de Business School (en de gewenste decentralisatie) was een formele reorganisatie nodig.

In mei 2018 kreeg Fred, in de functie van kwartiermaker van Hogeschool Rotterdam Business School, de opdracht de reorganisatie voor te bereiden en de benodigde inhoudelijke plannen uit te werken. Dit reorganisatieproces is voor de zomer afgerond en daarmee krijgt HR Business School per 1 september 2019 officieel vorm; de huidige instituten met de commerciële, financiële en bedrijfskundige opleidingen (COM, IBK en IFM) worden samengevoegd tot HR Business School. De International Business-opleidingen (RBS) voegen binnen een termijn van 4 jaar in.

Binnen het nieuwe organisatiemodel van HR Business School staat het netwerk van samenwerkende opleidingsteams, met een nieuwe inrichting van de ondersteuning, centraal. Het uitgangspunt is het vergroten van de autonomie van de opleidingsteams en het versterken van het handelingsvermogen van docenten. Tegelijkertijd voorziet de Business School de opleidingen van een gezamenlijke ambitie en onderwijsvisie. Het uitwisselen en delen van kennis tussen opleidingen versterkt de samenwerking en geeft meer mogelijkheden voor het gezamenlijk ontwikkelen van nieuwe studieonderdelen. Daarmee worden studenten nog beter voorbereid op een wereld waarin interdisciplinariteit van groot belang is.