Menu English

Feyenoord en Hogeschool Rotterdam verlengen samenwerking

15 december 2022

Feyenoord en de vier Rotterdamse onderwijsinstellingen Hogeschool Rotterdam, Hogeschool Inholland, Albeda en Zadkine slaagden erin om het afgelopen schooljaar meer dan vijfhonderdvijftig studenten een stageplaats of stageopdracht bij Feyenoord te geven. Reden genoeg om de overeenkomst tussen alle partijen met drie jaar te verlengen.

De contractverlening werd dinsdagmiddag in de Perszaal van De Kuip ondertekend. ‘’We begonnen drie jaar geleden met driehonderd studenten en nu zijn het er dus meer dan vijfhonderdvijftig’’, vertelt Patrick Pronk, coördinator stages van Feyenoord, enthousiast. ‘’Binnen de hele club lopen studenten stages op verschillende afdelingen. Zowel bij onze maatschappelijk projecten, als in de horeca of op de afdeling marketing. De stages variëren in lengte van tien weken tot een heel schooljaar.’’

Snel schakelen

Ook Gisella Silva, relatiemanagement partnerschappen van Hogeschool Inholland Rotterdam en Jet Houwers, programmaleider bij het Centre of Expertise van Hogeschool Rotterdam, kijken tevreden naar het tot nu toe behaalde resultaat. ‘’Samen met Carla Lagendijk, de teamleider Onderwijs, Werk en Welzijn van Feyenoord, bedachten we een driejarig traject om social workers en studenten van Hogeschool Rotterdam Business School intensiever te laten samenwerken voor het welbevinden, welvaart en welzijn van bewoners. Precies waar #KrachtVanFeyenoord voor staat.’’ legt Houwers uit. ‘’De samenwerking met Feyenoord verloopt soepel en prettig. Het is ontzettend fijn en snel schakelen als onze studenten praktijkopdrachten moeten uitvoeren of stages’’, vult Silva aan.

Ontwikkelen binnen de club

De studenten komen van verschillende opleidingen van de onderwijsinstellingen. Qua leeftijd en opleidingsniveau zijn er ook verschillen, maar één ding hebben ze gemeen: Ze krijgen bij Feyenoord de kans om aan hun ontwikkeling te werken. ‘’Ik deed met vier medestudenten een onderzoeksstage bij Feyenoord’’, zegt vierdejaars student Sportmarketing en Management aan de Hogeschool Rotterdam, Madelon Thoen. ‘’We onderzochten hoe de club de studentenwerving kan verbeteren en kwamen erachter dat veel studenten een verkeerd beeld hebben van Feyenoord. De club is meer dan alleen voetbal. Om een beter beeld te geven maakten we een aparte vacaturepagina en een video voor studenten. Dat werd gewaardeerd en het voelt goed om iets voor zo’n groot bedrijf te kunnen betekenen.’’

Toekomstperspectief bij Feyenoord

Volgens Patrick Pronk zijn de stages en opdrachten van de studenten doelgericht. ‘’Ze krijgen geen fictieve opdrachten, maar werken echt voor de club. Steeds meer studenten kiezen ervoor om na hun stage bij Feyenoord blijven werken en dat is mooi. Zo leiden we ook onze eigen collega’s op.’’