Erica Boers-Gerlings tijdelijk benoemd tot adjunct-directeur Instituut voor Sociale Opleidingen

17 december 2020

Het College van Bestuur heeft Erica Boers-Gerlings benoemd tot adjunct-directeur van het Instituut voor Sociale Opleidingen (ISO). Het betreft een tijdelijke aanstelling om sturing te geven aan een verbeterplan van de opleiding Social Work. Boers-Gerlings start per 1 januari 2021 met haar nieuwe functie.

Boers-Gerlings is geen onbekende binnen Hogeschool Rotterdam. Sinds 2008 is zij werkzaam bij de hogeschool als opleidingsmanager Watermanagement. Daarnaast heeft ze die rol ook (tijdelijk) vervuld bij andere opleidingen, zoals Civiele Techniek en Ruimtelijke Ontwikkeling. Ook stond ze aan de wieg van de nieuwe Master River Delta Development.

De opleiding Social Work heeft in de zomer een verbeterplan opgeleverd, naar aanleiding van een interne audit van de dienst Auditing, Monitoring, Control (AMC) die in het kader van de beperkte opleidingsbeoordeling werd uitgevoerd. De implementatie van het verbeterplan brengt een grote complexiteit met zich mee en doet een groot beroep op de medewerkers van de opleiding, zeker binnen de context van de coronacrisis, waardoor aanvullende capaciteit nodig is.

Daarom heeft het College van Bestuur samen met de instituutsdirecteur, en in overleg met de instituutsmedezeggenschapsraad, besloten om het directieteam van ISO tijdelijk uit te breiden met een adjunct-directeur. Boers-Gerlings krijgt de opdracht om het verbeterplan van Social Work succesvol te implementeren.

Het directieteam zal opereren vanuit een gezamenlijke verantwoordelijkheid voor deze opdracht, waarbij Emile van Velsen vanuit zijn rol als directeur eindverantwoordelijk blijft. De tijdelijke benoemingsperiode van Boers-Gerlings loopt tot en met de opleidingsvisitatie van Social Work.

Het College van Bestuur wenst Erica veel succes met deze nieuw stap.