Lector Rutger de Graaf genomineerd voor de prijs: 'Ingenieur van het jaar 2016!'

Ontwerp, ontwikkelen en onderzoek naar drijvende steden

09 maart 2016

Eén van onze lectoren van Hogeschool Rotterdam, Rutger de Graaf, is genomineerd voor de bijzondere en prestigieuze verkiezing van ‘Ingenieur van het jaar’: de Prins Friso Ingenieursprijs 2016 van het Koninklijk Instituut van Ingenieurs.

Rutger is lector Waterinnovatie bij Kenniscentrum Duurzame HavenStad van Hogeschool Rotterdam. Hij is 1 van de 3 finalisten en dus genomineerd voor de prijs! De prijsuitreiking is woensdag 16 maart.

Rutger: ‘Ik werk aan ontwerpen, ontwikkelen en onderzoek naar drijvende steden met een positieve impact op de planeet. Onze visie is internationaal maar ik wil ook laten zien dat het nu al kan! Alle technieken om te bouwen op water zijn al beschikbaar! Eén van de voorbeelden is het drijvend paviljoen in Rotterdam”.

De prijsuitreiking van de Prins Friso Ingenieursprijs zal plaatsvinden op woensdag 16 maart a.s. bij Hogeschool Inholland Delft. Prinses Beatrix en prinses Mabel zullen ook aanwezig zijn bij het uitreiken van de prijs.