Zakia Guernina treedt toe tot bestuur Hogeschool Rotterdam

05 juli 2018

De Raad van Toezicht heeft drs. Zakia Guernina (1968) benoemd tot lid College van Bestuur van Hogeschool Rotterdam. Zij werkt momenteel als interim-manager bij maatschappelijke organisaties in de regio Amsterdam en zal per 1 september a.s. aantreden als nieuw collegelid.

Zakia Guernina behaalde in 1996 haar doctoraal Bestuurlijke Informatiekunde aan de Katholieke Universiteit Brabant, waarna zij geslaagd is voor het postdoctoraal Register EDP-auditing aan de Vrije Universiteit Amsterdam. Zij is werkzaam geweest als management consultant bij PricewaterhouseCoopers (PWC), als associate partner bij IBM Global Services en bij Boer & Croon. In deze functies heeft zij gedegen ervaring opgedaan op het gebied van corporate strategie, verandermanagement en interim-management. Daarnaast heeft zij jarenlange bestuurlijke ervaring als lid van de Raad van Toezicht o.a. acht jaar bij Hogeschool Utrecht en als vicevoorzitter van de Raad van Toezicht bij Vluchtelingenwerk Nederland. Sinds oktober 2011 werkt zij via haar eigen bureau als interim-bestuurder bij diverse complexe maatschappelijke organisaties.

Zakia Guernina: “Ik kijk ernaar uit om met mijn collega’s van het College van Bestuur van Hogeschool Rotterdam mee te mogen bouwen aan het talent van Rotterdam. Door mij midden in de samenleving van Rotterdam te begeven wil ik ook samen met onze partners in regio en de stad aan onze ambitie werken van een inclusieve hogeschool met kwalitatief hoogwaardig contextrijk onderwijs.”

Coert Beerman, voorzitter van de Raad van Toezicht is verheugd met de benoeming van Zakia Guernina. “Met haar aanstelling krijgt de hogeschool een bestuurder met een brede ervaringsachtergrond in zowel het bedrijfsleven als de publieke sector. Met haar evenwichtige persoonlijkheid en haar brede ervaring en successen op het gebied van organisatiestrategie en verandermanagement biedt zij toegevoegde waarde aan de uitdagingen waar de hogeschool voor staat.”

Zakia Guernina (1968) nieuw lid College van Bestuur van Hogeschool Rotterdam.