Winnaar Docent van het jaar bekend!

23 januari 2018

En de Docent van het jaar is: Leon Goor! Leon, docent Communicatie bij het instituut voor Communicatie, Media en Informatietechnologie, werd door zijn studenten voorgedragen vanwege zijn enthousiasme, passie voor het vakgebied en motiverende manier van lesgeven. De verkiezing is een initiatief van de studentengeleding van de Centrale Medezeggenschapsraad (SGMR) van Hogeschool Rotterdam. Leon maakt kans op de landelijke titel Docent van het jaar die in april wordt uitgereikt.

Met de verkiezing Docent van het jaar van de hogeschool wil de SGMR excellente docenten die een grote bijdrage leveren aan onze onderwijskwaliteit in het zonnetje zetten. “Talentvolle docenten die studenten inspireren, motiveren en enthousiasmeren zijn ontzettend belangrijk,” aldus Willemijn den Herder, zij coördineert de verkiezing voor de SGMR. “Wij vinden het daarbij van belang dat de studenten hun waardering kunnen uitspreken naar de docenten toe.”

De allerbeste

Via intranet konden studenten een docent nomineren voor de verkiezing Docent van het jaar. Aan de oproep gaven 271 studenten gehoor. Er waren 123 unieke nominaties. Leon kwam als overduidelijke winnaar uit de bus. Hij is de derde in rij die deze eervolle prijs wint. In 2017 werd Joyce Buitelaar, docente bij de opleiding Small Business en Retailmanagement gekozen, in 2016 was dat Adriaan de Jongh van de Ad-opleiding Officemanagement.

Leon ontving veel complimenten van zijn studenten. Een greep:

• “Hij maakt van elke les een feestje, maar zorgt er tegelijkertijd voor dat je wel ontzettend veel leert.”
  • “Hij praat met enorm veel passie over communicatie, hij weet zo iedereen te motiveren.”
  • “Zijn manier van lesgeven is uniek, innovatief en hartverwarmend.”
  • “Hij is superleuk, motiveert en legt goed en duidelijk uit!”
  • “Hij ondersteunt je en zal altijd proberen om je nog beter te maken.”

Uitreiking

Leon werd dinsdagmiddag 23 januari verrast tijdens de opleidingsvergadering. Met veel lawaai viel een heuse 'felicitatiecommissie' de vergaderzaal binnen. Naast onze collegevoorzitter Ron Bormans  en instituutsdirecteur Heleen Elferink, waren ook de studenten die Leon hadden voorgedragen en leden van de MR en SGMR aanwezig om hem persoonlijk te feliciteren. Zichtbaar verbaasd nam Leon de beker en bijbehorende bos bloemen in ontvangst onder luid applaus. Naar eigen zeggen 'volkomen overdonderd', bedankte Leon de studenten en collega's. 'Ik zit hier met een enorme groep kanjers! Het is heerlijk om te werken met een groep mensen waar al heel veel inspiratie vanuit gaat' aldus Leon.

Landelijke verkiezing

De docent Communicatie dingt nu mee naar de landelijke titel Docent van het jaar. Deze wordt op zaterdag 21 april in de Jaarbeurs Utrecht uitgereikt. De landelijke verkiezing is een initiatief van het Interstedelijk Studenten Overleg (ISO). Elke hogeschool en universiteit mag één docent voordragen. Uit alle genomineerden  selecteert de jury vijf docenten. Zij moeten op de verkiezingsdag een kijkje in hun onderwijs geven via een ‘Ted Talk’. Vervolgens kiest de jury wie van de vijf zich een jaar lang Nederlands Docent van het jaar mag noemen. Meer informatie over deze verkiezing is te vinden op de website van ISO

Foto impressie