Willemijn Dicke nieuwe directeur CoE HRTech

07 februari 2023

Het College van Bestuur heeft Willemijn Dicke benoemd tot directeur van Centre of Expertise HRTech. Zij zal in deze functie starten vanaf 1 april aanstaande.

De medezeggenschapsraad steunt de voordracht van de selectiecommissie, die bestond uit leden van het College van Bestuur, een afgevaardigde van het IOK, twee directeuren, een beleidsmedewerker en een lector vanuit het voormalig Kenniscentrum Duurzame Havenstad. De functie van directeur CoE HRTech wordt momenteel waargenomen door interim-directeur Biljana Franjic-Knezevic.

Willemijn heeft ruim 25 jaar ervaring in het hoger onderwijs in uiteenlopende rollen. Ze startte haar loopbaan als wetenschapper en werkte na haar promotie in de managementwetenschappen, als universitair (hoofd)docent aan de TU Delft. Later stapte ze over naar het management aan de universiteit, binnen het HR-domein. Daarna heeft ze als Secretaris-Generaal van IDEA League gewerkt en als Director International Strategy bij de Universiteit van Nederland. In haar laatste positie werkte ze als onafhankelijk adviseur en projectleider, onder andere in het Rotterdamse. Willemijn vindt het belangrijk om werk te doen dat bijdraagt aan een betere samenleving, reden dat ze zeer gemotiveerd is om met haar creatief-analytische én mensgerichte stijl van leidinggeven aan de slag te gaan bij CoE HRTech, dat midden in de samenleving staat en een bijdrage gaat leveren aan de grote vraagstukken als circulariteit, klimaatadaptie en energietransitie.

Wij wensen Willemijn veel succes!

Namens het College van Bestuur,

Ron Bormans, voorzitter