Voor de zomer besluit over eventuele extra voorzieningen naast huidige stilteruimten

25 april 2018

Tijdens de bijeenkomst op dinsdag 10 april jl. over de stilteruimten heeft het College van Bestuur aangekondigd een zorgvuldig proces in gang te zetten om tot een besluit te komen over eventuele extra voorzieningen voor rust en bezinning. Collegevoorzitter Ron Bormans heeft gisteren een brief aan de Centrale Medezeggenschapsraad gestuurd, waarin hij aangeeft welke stappen er worden gezet om voor de zomer tot een besluit te komen.

De hogeschool heeft sinds 2015 twee stilteruimten, op de locaties Museumpark en Kralingse Zoom. Studenten en medewerkers kunnen zich in deze multifunctionele ruimten in rust terugtrekken voor bijvoorbeeld overdenking, bezinning of stil gebed. Net als in 2015 wil het college een zorgvuldig proces doorlopen om tot een besluit komen over eventuele extra voorzieningen.

Erwin van Braam (directeur Concernstaf van Hogeschool Rotterdam) en Halil Karaaslan (oud-student, columnist van Profielen en docent maatschappijleer aan een ROC) zijn gevraagd om het voortouw te nemen waarin het gesprek wordt gezocht met studenten, medewerkers en de leden van de CMR. Op basis van die gesprekken zullen zij het bestuur adviseren.

Naar verwachting zal begin juli een advies worden uitgebracht aan het CvB, zodat er voor de zomer formele besluitvorming kan plaatsvinden. Tot die tijd zal het huidige beleid van kracht zijn. Conform het hogeschoolbeleid wordt het gebruik van de huidige officiële stilteruimten gecontinueerd.

Lees hier de hele brief.